fredag 22. april 2011

"HEIM" kjære "HEIM"..

Det innlegget som faktisk skulle ha stått her nå var jo om vår fantastiske helg i Bergen, men de fleste har vel hørt om lykke helgen og jeg har glemt av det hverdag å redigere på nytt her, så nå gir jeg opp akkurat det. Men nå skal jeg heller skrive litt om reisen nordover :)

Etter en langt tur nordover som endte med kjøring innom Hasselvika som ligger på Fosenhalvøya kom vi fram te vår vakre lofoten lørdags ettermiddag. Jeg startet å kjøre ca 17.40 hjemmefra i hedmarken fredagen. Etter å ha hatt ett lite stopp i Ringebu for å hilse på svigerfar og svigerbror kjørte vi videre langs vår lange vei hjem til Lofoten.
Geir Steinar reiste på jobb onsdag før jeg tok fatt på min kjøretur med hundene.

På vei nordover ble det en liten endring på reise ruta som tilsa at jeg kjørte via Hasselvika i Trøndelag for å hente min storebror som ble med videre på ferden. Han skulle til Hamar påfølgende mandag, så da ble han med nordover å reiste til gardemoen på mandagen for så å ta toget til Hamar, en reise som faktisk ble "lengre" men korte i reise tid enn å ta toget fra Trondheim til Hamar :)
Men det var godt å ha selskap på turen, for etter 8 timers arbeid før man la ut på turen ble man faktisk fort sliten. Hundene var snille på turen til tross for at Frøya var i slutten av løpetiden, det var en del syting til å starte med på Garpur så jeg tok Frøya frem i fremsete/baksete til Lofoten, noe hun ABSOLUTT likte ;-)

Det var ingen som viste at min bror ble med reise

n nordover, å vi fant ut at NÅ skal vi ha det litt artig. Vi sa ingenting til noen, men da vi nærmet oss Innhavet på Hamarøy satt jo jeg bak rattet å kjørte å skulle jo sa fortelle pappa som ringte om lille Frøya som var SÅÅÅÅ redd for alle de tunnelene vi kjørte igjennom, å for dere som har hatt turen nordover så vet dere at det ikke FÅ tunneller vi passerer heller. Å mens jeg prater med pappa går setningen følgene: Ja ho Frøya er jo så redd tunneller å tar jo heilt av, hun begynte å skrape på KEN ROBIN (altså min bror som INGEN viste var med).(TIIIIIINAAAAA DA)... stilt ble det plutselig i begge ender, jeg både ser og kjenner blikket til brorn min på me
g før jeg ut bryter en heftig glose med nordnorske ord (som jeg med god grunn la vær å skrive her), pappa begynner å le heilt til jeg ber han om å holde k...t om det jeg sa, så vi berga siste rest av hemmeligheten til de andre.
Min lille søster viste jo ikke at jeg heller kom så det var ett rart blikk jeg fikk da jeg kom opp trappa hjemme før hun skjønte hvem som sto der og enda mer rare blikk ble det når bror også kom.

Det ble jo ikke tatt noen bilder på turen nordover da, så med go grunn legger jeg ikke noen ut her.
Vi stor koser oss her hjemme igjen, å gruer oss en del til å skal forlate den vakre Lofoten å kjøre hjem. Vi (jeg og hundene) starter med turen sørover igjen på søndagen, men da går det ikke lenger enn til Bodø hvor vi skal hilse på noen kjente og nære venner. Så på onsdagen 27 går turen videre til Hedmarken, blir en liten stopp i trøndelag på den "rette" siden langs E6 hvor vi skal slippe av en beagle av valpene til pa
ppa som er solgt dit. Så torsdagen satser vi på å være hjemme i Hedmarken, sammen med det grønne gresset og de mange blomster som ryktses å ha dukket frem mens jeg har vært borte. (å fikk i dag bekreftet at det var 25 g i SKYGGEN hjemme også, så det været håper jeg er der når jeg kommer hjem :P )

Ønsker dere ei riktig god påske folkens :)

Klem fra alle oss på reisefot :)

Vi griller og koser oss ute i hundegården i går formiddag :)

Dette er MacSkofs Bilbo.

Lille Frøya tester hundelukene, var litt skummel til å starte med men når pappa Garpur gikk ut å inn som om det var ei heilt vanlig dør så ble det ikke noe problem lenger :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar