onsdag 23. mars 2011

Gratulerer med dagen min kjære Yrja.

5 lys tennes i dag for deg. Du skulle vært her sammen med oss.

Gratulerer med dagen min Yrja, 5 år skulle du blitt i dag.
Men istede er det 10 dager som vi har passert etter at vi måtte la deg
sovne og få fred. . .
Savnet er fortsatt høyt.

Hvordan kunne det skje at det skulle ende slikt vennen min?

Nå vet jeg at du har det bedre nå, sammen med gamle Frøya koser dere
dere nok godt sammen med å løpe etter fugler som flyr i luften.
Men fordet skulle jeg heller hatt deg her, på fanget mitt, senga mi, varmet
mine føtter, kastet ball med deg, gått herlige turer og løpt mer agility.

Ellers merker jeg på Garpur at han savner deg, i går lå han på ditt saueskinn på benken, var urolig, kom med syte lyder og kjiket ut vinduet. Lille Frøya er aktiv, kan ikke merke så mye på henne enda, hun er å lukter på skinnet ditt titt å ofte så hun savner deg hun og.

Vi har lagt saueskinnet ditt på benken, så vi kan sitte på det å se på dine rosetter, bilder osv av alt gode minner og fantastiske år du har gitt oss.

Sov godt min skatt,
du vil for bestandi ha din plass i hjertene vårene.


3 kommentarer:

  1. Vakkert skrevet Tina. De får en helt spesiell plass i hjertet vårt, våre helt spesielle og unike islendinger :-) Men som du skriver, så har Yrja det godt der hun leker sammen med Frøya på regnbuebroen. Det er nok tyngre for dere som savner henne.

    SvarSlett
  2. Veldig flott skrevet, disse islendingene er spesielle. De fyller den daglige tilværelsen - og ikke minst våre hjerter.

    R.I.P Yrja.

    SvarSlett
  3. Ja, islendingene våre ER spesielle og setter dype spor etter seg....Gratulerer med dagen som har vært, vakre Yrja!

    SvarSlett