søndag 17. juli 2011

Ferie uke og utstilling.



Ja nå har jeg hatt en uke ferie, i morgen er det tilbake på jobb igjen :D ENDELIG, selv om det har vært godt med litt ferie.

Jeg og hundene startet ferien med å ta med oss campingvogna å reise til Hasselvika forrige fredag. Lørdagen sto vi stand for NIHK, hvor masse folk kom og viste interesse så det ble jo da en suksess :)


Etter Hasselvika gikk turen hjem igjen, og da var Kine (min søster) og Linn (min kusine) med, for tirsdagen tok vi da turen videre til Gøteborg, Liseberg i to dager og på turen ble da også Karoline med (min kusine).

Hundene var da på "ferie" hos tante og onkel i Nybygda og koset seg godt sammen med Berner hannene Koda og Rabble. *Bilde er tatt av min onkel Terje Skofsrud*

Denne siste helgen med ferie (16 og 17 Juli) var jeg på utstilling med Frøya på Vålerbanen. Der møtte vi Ask med sine eiere Anita og Geir.
Vi pratet masse og jeg var så heldig å fikk gå med Ask i utstillings ringen.

Siden hannhunden er først ute så måtte Frøya vente. Begge to gikk i åpen klasse og dommeren var Eli Marie Klepp.
Jeg var jo ekstra spent siden jeg kun manglet lille Certe på Frøya for å få championatet på henne.
Etter første runde med Ask ble jeg jo noe tvilende dahan "kunn" finn 2 røde sløyfer, men en UTMERKET kritikk. En herlig hannhund med lett temperament i ;-)

Neste ut var Frøya, vi gikk runden og stilte oss opp for dommeren. Hun klemte å trykket på Frøya, så på tenner å sjekket sporene. (I forhold til Ask er hun en LITEN hund. hehe )

Joda, der hørte jeg det magiske ordet, *FULL PAKKE* Jeg HYLER av glede, kaster meg over Frøya å koser og klemmer mens jeg samtidig "roper" til dommeren, hun blir CHAMPION i dag :D *GLEDE GLEDE*
Vi ble jo da også BIR, å bestemte oss da for å vente til gruppe finalen. Det viste seg å være samme dommer som skulle dømme oss i Gruppefinalen også, og vi har som regel ikke orket å vente da vi har hatt lang vei hjem å kjøre.

Men "igjen" ble det jo da ingen plassering, men VI va STRÅLENDE fornøyd med CHAMPION jenta våres uansett :)

Dette var da dag 1.(lørdag 16.juli)
Her kan dere se mitt "kast over Frøya"
Å her er god jenta med rosettene sine :) N UCH IsStjernas Ylva Indie.


Også var det dag to. (søndag 17.Juli)
Dagens dommer var Mona Selback.

Idag var det faktisk 3 islendinger som stilte. Jo flere jo bedre syns jeg da ;-)
Første ut var en junior hanne, som jeg da nå ikke husker navnet på. *beklager*
Han fikk 2 fine røde sløyfer og en fin kritikk.

Neste man ut var Ask og JEG igjen :D Vi gjorde vårt beste å han fikk 1.Exc 1.AKK CK CERT,
DA kan jeg si vi var mange som jublet. Ask sitt FØRSTE CERT :)

Siste frue ut var Frøya. Jeg vurderte jo neste å droppe i dag da jeg liksom fikk alt i går, men kom til å tenke på at JEG kan stille henne i CHAMPION klasse. Det første jeg gjorde var å gi beskjed til ringsekretære da vi ankom som noen stolte haner :)

Så kom jo spenningen, Ask og Frøya skulle gå imot hverandre - HVEM BLIR BIR??? Jeg håpet på Ask siden vi hadde en LAAAAANG dag i går med venting. Men neida, det var da vår lille Frøya IGJEN som ble BIR, HVOR STOLT KAN MAN NÅ BLI????? ;-D

Å dermed MÅTTE vi jo ta bilde av vinnerene :)

Jaja, det ble en laaaaaang dag igjen med masse venting å da var det godt å ha utstillings teltet med seg som man kunne "gjemme" seg litt bort i mens vi ventet. Det endte med at søsteren min sovnet, jeg holdt på å sovne og Frøya sov i buret sitt.

SE MOR.... SE HVA JEG HAR FÅTT ;-)

OgSÅ var det duket for den "store" finalen igjen... Spenningen steg i dag og... Vi håper jo hver gang.... For dere som stiller for artighet og sosialisering, HUSK du går hjem med BIV (best i verden) UANSETT... Jeg syns det er såååååååå trist og trasig å se på de eierene som DREEEEG med seg hunden sin ut av ringen i nesten ren sinne fordi dem ikke fikk det de ville ha... uff :(

Vel, vi møtte opp, å begynte å løpe på rad å rekke i gruppefinalen. Dommeren ser på hundene, å begynte å plukke ut sine 6 finalister.... Plutselig peker dommeren på meg å sier: IslandskFårehund.... JEG LYKKELIG.... VI er blandt DE 6 finalistene, jeg var strålende fornøyd, trengte ikke å bli mer plassert egentlig... (men innerst inne steg spenningen ENDA mer)

Dommeren snakker med ringsekretæren som noterer opp de 4 vinnerene og over høytaler anlegget hører jeg bare: å på 4.plass har vi Islandsk Fårehund, IsStjernas Ylva Indie som eies av Tina S. Henriksen.... Tankene svirrer, hørte jeg rett, var det oss, neeeei jeg drømmer.... Dommeren ser på meg å DA går det opp for meg.... VI BLE NR 4..... JUHUUUUUUU... Vi ble 4.beste hund i vår gruppe.... ER DET MULIG????? Championatet i går og BIG4 idag.... HERLIG!!! Jeg jubler, roser Frøya, å springer frem til 4.plassen.
Ser DERE gleden eller????


MOOOOOOOR, du kvele meg!!! HALLO.... MOOOOOOR!!!!!! SLIPPP MEG!!!!


Går det ant å bli mer stolt av jenta si eller????? sjekk smilet på begge :)


N UCH IsStjernas Ylva Indie - 1.Exc 1.AKK CK BIR BIG4

Til slutt må jeg da beklage mye STORE bokstaver, ROOOPENDE ord, men man blir bra revet med når man skal prøve å forklare dette videre med bokstaver ;-)

Ha ei RIKTIG god sommer videre folkens!




2 kommentarer:

  1. Grattis Tina!! For en helg!!! Skjønneste ylva indie!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Så morsomt, Tina Kjempemorsomt :-) :-) :-)Morsomt med Ask også, forresten :-) Og jammen tror jeg at jeg ser Christian på bilde også(en lapphund-venn)

    Fin stand :-)

    SvarSlett